شرایط و قوانین استرداد کالا

 

 

شرایط استرداد محصول خریداری شده از فروشگاه Optix.ir


   مشتریان فروشگاه Optix.ir تا هفت روز حق دارند تا از خرید خود انصراف دهند. عودت یا تعویض محصول و استرداد هزینه‌ی خرید تابع شرایط زیر خواهد بود:

   خرابی محصول
   در صورتی که مشتری فروشگاه Optix.ir محصولی را خریداری و دریافت کرده است، در صورت مشاهده ایراد فنّی که ناشی از راه‌اندازی و استفاده‌ی ناصحیح از محصول، وارد شدن ضربه به دستگاه، نوسان برق، آبخوردگی، استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد (مثل باتری‌های غیرهمراه محصول، کارت حافظه خریداری شده از غیر فروشگاه Optix.ir و مسائلی از این دست) و یا سایر مشکلات عمدی نباشد، می‌تواند محصول خریداری شده را با محصول عین تعویض نماید. در صورتی که محصول در فروشگاه موجود نباشد و یا امکان تامین آن در کوتاه مدت وجود نداشته باشد، مشتری می‌تواند کالای مشابهی را سفارش دهد و یا استرداد وجه پرداختی را مطالبه کند. در این صورت شرایط ذیل لازمه‌ی بررسی و تعویض احتمالی محصول است.
   
۱ـ  مشتری بایستی پیش از پایان رسیدن مهلت زمان هفت روزه‌ی انصراف از خرید محصول، نسبت به تکمیل و ارسال فرم ایراد فنّی اقدام کند. بدیهی است به فرمهایی که بعد از هفت روز از تحویل کالا به فروشگاه واصل شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
   
۲ـ  ایراد فنی باید به تأیید کارشناسان فنی فروشگاه برسد.
   
۳ـ  در صورتی که ایراد فنی مورد تایید کارشناسان فنی فروشگاه قرار گیرد، هزینه‌ی ارسال مجدّد بر عهده‌ی فروشگاه و در غیر آن صورت بر عهده‌ی مشتری خواهد بود.
   
۴ـ  لازم است که کالای خریداری شده، حتماً به همراه گارانتی خریداری شده باشد. بدیهی است که کالای خریداری شده‌ی بدون گارانتی به انتخاب مشتری، واجد شرایط تعویض و ارجاع نخواهد بود.
   
۵ـ در صورت اعلام انصراف پیش از ارسال کالا و پرداخت کردن وجه از طریق درگاه اینترنتی بانک، فروشگاه ظرف مدت ۴۸ ساعت مبلغ را منحصرا به همان حساب یا کارتی که خرید توسط آن انجام شده است، مسترد خواهد کرد.

   انصراف از خرید
   چنانچه مشتری به هر دلیلی از خرید خود منصرف شده باشد، می‌تواند با رعایت شرایط زیر به مدت هفت روز پس از دریافت محصول، درخواست انصراف و استرداد وجه پرداختی را نماید.
   
۱ـ  کالای خریداری شده، از بسته‌بندی اوّلیه خارج و استفاده نشده باشد.
   
۲ـ  هیچگونه آثار ضربه، خدشه و خرابی در ظاهر بسته‌بندی کالا وجود نداشته باشد.
   ۳ـ  هزینه‌ی عودت محصول بر عهده‌ی مشتری است.
   ۴ـ  در صورتی که قیمت فروش محصول تابع نوسانات بازار و قیمت ارز باشد، مهلت انصراف از خرید به ۴۸ ساعت محدود می‌شود. در صورتی که درخواست انصراف خریدار در بازه‌ی هفت روزه و پس از ۴۸ ساعت اوّلیه واصل گردد و قیمت محصول در این بازه دچار افت شده باشد، قیمت کاسته‌شده‌ی نهایی مبنای استرداد وجه مشتری خواهد بود.


   عدم تطابق

در صورتیکه کالای تحویل شده به مشتری مغایر با کالای سفارش داده شده باشد، فروشگاه با رعایت شرایط زیر، نسبت به تعویض کالا اقدام می‌نماید.

   ۱ـ  لازم است مشتری در بازه‌ی زمانی هفت روز پس از دریافت کالا، نسبت به اعلام مغایرت کالای دریافتی با کالای سفارش داده شده از طریق تماس با واحد پشتیبانی طریق تلفن، ایمیل، فکس و یا تکمیل فرم مغایرت یا تماس با ما اقدام کند.
   
۲ـ  فروشگاه حدّاکثر هفت روز کاری پس از اعلام مشتری و بررسی مجدّد سفارش مشتری، نسبت به تعویض کالا اقدام خواهد کرد.
   
۳ـ  در صورتی که مغایرت ناشی از اشتباه فروشگاه باشد، هزینه‌ی عودت محصول و ارسال مجدّد آن بر عهده‌ی فروشگاه خواهد بود.
   
۴ـ  در صورتی که محصول برای تعویض موجود نباشد، مشتری می‌تواند، آن را با محصول مشابه دیگری جایگزین نماید و یا درخواست استرداد کلّ وجه پرداختی را داشته باشد.
   
۵ـ  در صورتی که اطلاعات محصول، شامل مدل، رنگ، ظرفیت و سایر مشخصات و ویژگی‌ها بر روی بسته‌بندی درج شده و بدون بازکردن بسته‌بندی بتوان به مغایرت محصول دریافتی با سفارش داده شده پی برد؛ در این صورت لازم است که مشتری قبل از بازکردن محصول، بسته‌ی تحویلی را بررسی نماید. چرا که در صورت خارج شدن کالا از بسته‌بندی اصلی و استفاده از محصول یا لوازم جانبی آن، امکان تعویض و ارجاع آن وجود نخواهد داشت.
   
۶ـ  فروشگاه موظف است در صورت خواست مشتری نسبت به استرداد وجه، آن را طی مدّت ۴۸ ساعت از زمان عودت محصول به فروشگاه به حساب خریدار (حسابی که از آن واریز و خرید انجام گرفته) واریز کند.

آسیب‌های فیزیکی حمل و نقل
   تمامی محصولات فروشگاه Optix.ir به صورت استاندارد بسته‌بندی و ارسال می‌شوند. در تهران محصولات از طریق پیک‌های معتبر و شرکتهای حمل و نقل و پست و در شهرستانها صرفاً از طریق شرکت‌های حمل ونقل و پست توزیع می‌شوند. بنابر این هرگونه آسیب فیزیکی در زمان حمل و تحویل بر عهده‌ی شرکت حمل‌ونقل است و فروشگاه Optix.ir صرفاً جهت رعایت حقوق مشتریان و در صورت تایید شرکت حمل‌ونقل کننده، نسبت به جبران خسارت مشتری اقدام می‌نماید.
آسیب‌های ناشی از حمل و نقل باید ظرف مدت ۲۴ ساعت به اطّلاع فروشگاه برسد. همچنین ارسال کالای آسیب‌دیده، لوازم جانبی و متعلقات آن به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته به همراه صورتجلسه‌ی شرکت حمل‌ونقل کننده و فاکتور رسمی فروشگاه Optix.ir الزامی است.
 
در صورتی که آسیب ناشی از حمل و نقل در زمان تحویل محصول قابل مشاهده است، مشتری بایستی از تحویل گرفتن محصول خودداری کرده و بلافاصله با فروشگاه تماس بگیرد.