شرایط و قوانین استرداد کالا

شرایط استرداد محصول خریداری شده از فروشگاه اپتیکس

مشتریان فروشگاه اپتیکس تا هفت روز پس از دریافت محصول می توانند از خرید خود انصراف دهند و طبق شرایط ذیل اقدام به عودت یا تعویض محصول و استرداد هزینه‌ی خرید نمایند.

 

  • خرابی محصول

مشتریان پس از خریداری و دریافت محصول، در صورت مشاهده ایراد و نقص فنی بر اساس ضوابط ذیل می توانید محصول خریداری شده را با محصول عین تعویض نماید.

 

شرایط لازم جهت بررسی و تعویض احتمالی محصول:

مشتری بایستی پیش از پایان رسیدن مهلت زمان هفت روزه‌ی انصراف از خرید محصول، نسبت به تکمیل و ارسال فرم ایراد فنی اقدام کند بدیهی است به فرم هایی که بعد از هفت روز از تحویل کالا به فروشگاه واصل شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ایراد فنی باید به تأیید کارشناسان فنی فروشگاه برسد.

در صورتی که ایراد فنی مورد تایید کارشناسان فنی فروشگاه قرار گیرد، هزینه‌ی ارسال مجدد بر عهده‌ی فروشگاه و در غیر آن صورت بر عهده‌ی مشتری خواهد بود.

 لازم است که کالای خریداری شده، حتماً به همراه گارانتی خریداری شده باشد بدیهی است که کالای خریداری شده‌ی بدون گارانتی به انتخاب مشتری، فاقد شرایط تعویض و ارجاع خواهد بود.

در صورت اعلام انصراف پیش از ارسال کالا و پرداخت کردن وجه از طریق درگاه اینترنتی بانک، فروشگاه ظرف مدت ۴۸ ساعت مبلغ را منحصرا به همان حساب یا کارتی که خرید توسط آن انجام شده است، مسترد خواهد کرد.

تبصره 1: در صورتی که ایراد فنّی ناشی از راه‌اندازی و استفاده‌ی ناصحیح از محصول، وارد شدن ضربه به دستگاه، نوسان برق، آبخوردگی، استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد (مثل باتری‌های غیرهمراه محصول، کارت حافظه خریداری شده از غیر فروشگاه  اپتیکس و مسائلی از این دست) و یا سایر مشکلات عمدی باشد، محصول خریداری شده فاقد شرایط تعویض و ارجاع خواهد بود.

تبصره 2: در صورتی که محصول در فروشگاه موجود نباشد و یا امکان تامین آن در کوتاه مدت وجود نداشته باشد، مشتری می‌تواند کالای مشابهی را سفارش دهد و یا استرداد وجه پرداختی را مطالبه کند.

 

  • انصراف از خرید

چنانچه مشتری به هر دلیلی از خرید خود منصرف شده باشد، می‌تواند با رعایت شرایط زیر به مدت هفت روز پس از دریافت محصول، درخواست انصراف و استرداد وجه پرداختی را نماید.

کالای خریداری شده، از بسته ‌بندی اوّلیه خارج و استفاده نشده باشد.

هیچگونه آثار ضربه، خدشه و خرابی در ظاهر بسته‌بندی کالا وجود نداشته باشد.

هزینه‌ی عودت محصول بر عهده‌ی مشتری است.

در صورتی که قیمت فروش محصول تابع نوسانات بازار و قیمت ارز باشد، مهلت انصراف از خرید به ۴۸ ساعت محدود می‌شود.

 

تبصره 1: در صورتی که درخواست انصراف خریدار در بازه‌ی هفت روزه و پس از ۴۸ ساعت اوّلیه واصل گردد و قیمت محصول در این بازه دچار افت شده باشد، قیمت کاسته‌شده‌ی نهایی مبنای استرداد وجه مشتری خواهد بود.

 

  • عدم تطابق

در صورتیکه کالای تحویل شده به مشتری مغایر با کالای سفارش داده شده باشد، فروشگاه با رعایت شرایط زیر، نسبت به تعویض کالا اقدام می‌نماید.

لازم است مشتری در بازه‌ی زمانی هفت روز پس از دریافت کالا، نسبت به اعلام مغایرت کالای دریافتی با کالای سفارش داده شده از طریق تماس با واحد پشتیبانی طریق تلفن، ایمیل، فکس و یا تکمیل فرم مغایرت یا تماس با ما اقدام کند.

فروشگاه حداکثر هفت روز کاری پس از اعلام مشتری و بررسی مجدد سفارش مشتری، نسبت به تعویض کالا اقدام خواهد کرد.

 در صورتی که مغایرت ناشی از اشتباه فروشگاه باشد، هزینه‌ی عودت محصول و ارسال مجدد آن بر عهده‌ی فروشگاه خواهد بود.

در صورتی که محصول برای تعویض موجود نباشد، مشتری می‌تواند آن را با محصول مشابه دیگری جایگزین نماید و یا درخواست استرداد کل وجه پرداختی را داشته باشد.

در صورتی که اطلاعات محصول، شامل مدل، رنگ، ظرفیت و سایر مشخصات و ویژگی‌ها بر روی بسته‌بندی درج شده و بدون بازکردن بسته ‌بندی بتوان به مغایرت محصول دریافتی با سفارش داده شده پی برد؛ در این صورت لازم است که مشتری قبل از بازکردن محصول، بسته‌ی تحویلی را بررسی نماید زیرا در صورت خارج شدن کالا از بسته‌بندی اصلی و استفاده از محصول یا لوازم جانبی آن، امکان تعویض و ارجاع آن وجود نخواهد داشت.

فروشگاه موظف است در صورت خواست مشتری نسبت به استرداد وجه، آن را طی مدت ۴۸ ساعت از زمان عودت محصول به فروشگاه، منحصرا به همان حساب یا کارتی که خرید توسط آن انجام شده است، واریز نماید.

 

  • آسیب‌های فیزیکی حمل و نقل

تمامی محصولات فروشگاه اپتیکس به صورت استاندارد بسته ‌بندی و ارسال می‌شوند. در تهران محصولات از طریق پیک‌ های معتبر و شرکت های حمل و نقل و پست و در شهرستان ها صرفاً از طریق شرکت ‌های حمل و نقل و پست توزیع می‌شوند بنابراین هرگونه آسیب فیزیکی در زمان حمل و تحویل بر عهده‌ی شرکت حمل‌ و نقل است.

تبصره 1: آسیب ‌های ناشی از حمل و نقل باید ظرف مدت ۲۴ ساعت به اطلاع فروشگاه برسد.   

تبصره2: ارسال کالای آسیب ‌دیده، لوازم جانبی و متعلقات آن به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته به همراه صورتجلسه ‌ شرکت حمل ‌و نقل کننده و فاکتور رسمی فروشگاه اپتیکس الزامی است.

تبصره3: در صورتی که آسیب ناشی از حمل و نقل در زمان تحویل محصول قابل مشاهده است، مشتری بایستی از تحویل گرفتن محصول خودداری کرده و بلافاصله با فروشگاه تماس بگیرد.