سوالات متداول

۱-  آیا برای خرید از سایت حتما باید عضو سایت شویم؟

   بله. برای این کار کافیست چند دقیقه وقت گذاشته و از طریقه گزینه «حساب کاربری» به عضویت سایت درآمده و ضمن امکان خرید، در صورت تمایل از خبرنامه، پیامک ها و تخفیف های ویژه سایت استفاده کنید.

 

۲-  آیا جهت عضویت در سایت حتما باید «خرید» کنیم؟

خیر. برای عضویت در سایت الزامی برای خرید کردن نیست اما توصیه ما این است که حتی اگر قصد خرید هم ندارید جهت اطلاع از خبرنامه، پیامک ها و تخفیف های ویژه حتما عضو سایت شوید.

 

۳-  به چه شکل عضو سایت شویم؟

بسیار ساده. در بالای صفحه اصلی سایت، روی گزینه «ایجاد حساب جدید» کلیک نموده و مراحل عضویت را تکمیل نمایید.

پس از اتمام عملیات، ایمیلی حاوی لینک فعال نمودن حساب کاربری شما به «ایمیل» شما ارسال می گردد و پس از فعال کردن این لینک، آدرس ایمیل شما، شناسه کاربری شما خواهد بود.

توصیه می‌کنیم از پر کردن مشخصات با اسامی مستعار و غیر واقعی، همچنین از فینگیلیش نوشتن جدا خودداری نمایید.

برای اطلاعات بیشتر به لینک چگونه ثبت نام کنم که در پایین همین صفحه قرار گرفته بروید.

 

۴-  آیا اطلاعات ما پس از درج در سایت برای عموم یا دیگر کاربران قابل رویت است؟

خیر. اطلاعات شخصی تمامی کاربران به عنوان حریم خصوصی تلقی شده و روی سرورهای مخصوص ضبط و نگه داری می‌ گردد.

این اطلاعات در مجموعه پرسنل سایت هم تنها برای مدیران قابل رویت بوده و تحت هیچ شرایطی در اختیار سایت ‌های مشابه، فروشگاه‌های آنلاین، شرکت‌ های تبلیغاتی و... قرار نخواهد گرفت.

آنچه که در صفحه اصلی سایت به عنوان نماد اعتماد درج شده تاییدیه ‌­ای از مراجع قانونی کشور برای سایت و فعالیت‌ های آن است تا خریداران با فراغ بال و با اطمینان از کیفیت و پاسخگو بودن مسئولان سایت، اقدام به خرید کالا و خدمات کنند.

 

۵-  مزیت خرید از سایت چیست؟

خرید از سایت و به طور کلی خرید آنلاین روالی است که در دنیای پرسرعت امروز که همگان از دو معضل بزرگ ترافیک و کمبود وقت گلایه‌­ مند هستند بسیار متداول شده و با سرعتی باورنکردنی هم در حال گسترش است.

بنابراین پس از دو مزیت ذکر شده یعنی صرفه جویی در وقت و گریز از ترافیک و مشکلات زیست محیطی، سومین مزیت سایت دسترسی کلیه هموطنان عزیز به مواردی است که احتمالا در شهرستان ‌ها کمتر در دسترس بوده و یا دسترسی به آنها مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار است.

سایت فروش آنلاین  Optix  زیر نظر مراجع قانونی کشور تلاش می‌کند بهترین کالا و خدمات را با بالاترین حد کیفیت به مشتریان خود ارائه نماید.

 

 برای آگاهی بیشتر در مورد مزایای خرید آنلاین ویدئوی زیر را ببینید:

  http://www.aparat.com/v/ODgeV    

(چالشهای خرید حضوری)

 

۶-  برای خرید اینترنتی داشتن چه چیزهایی ضروری است؟

اولین و مهم ترین چیزی که شما نه تنها در خرید اینترنتی بلکه در کل زندگی روزمره شهری به آن نیاز دارید داشتن کارت اعتباری بانک ‌های عضو شتاب کشور است. آنچه در یک خرید اینترنتی از این کارت ها نیاز دارید این موارد است:

الف: دانستن شماره ۱۶ رقمی مندرج روی کارت

ب: دانستن رمز اینترنتی

 

نکته خیلی مهم: رمز اینترنتی با رمز کارت که شما موقع استفاده از دستگاه ‌های  ATM  و POS های فروشگاهی استفاده می‌کنید متفاوت است.

در اغلب موارد شما می‌توانید با استفاده از امکان «تغییر رمز» تعبیه شده بر روی دستگاه‌های خودپرداز یک رمز اینترنتی برای خودتان مشخص کنید. در این مورد اگر مشکلی دارید با شعبه بانک خود تماس حاصل نمایید.

 

ج: دانستن رمز دوم یا  CVV2:  این رمز که معمولا به صورت یک عدد سه یا چهار رقمی می‌باشد، پشت یا روی کارت‌های بانکی حک شده است. این رمز غیر قابل تغییر بوده و معمولا روی رسید دریافتی دستگاه ‌های خودپرداز بعد از تغییر یا تعیین رمز اینترنتی چاپ می‌شود.

د: دانستن تاریخ انقضای کارت: این تاریخ به صورت عددی در مورد ماه و سال انقضای کارت روی همه کارت‌ ها قید شده است. اگر کارتی دارید که تاریخ انقضا ندارد به جای ماه عدد 12 و به جای سال عدد 99 را وارد کنید.

هـ: ایمیل فعال

 

۷-  آیا در تمامی ساعات شبانه روز می توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

بله. اما زمان رسیدگی به سفارش‌های ثبت شده بعد از ساعت ۱۵، صبح روز بعد خواهد بود.

 

۸-  اگر مبلغی بیش از خرید خود را وارد کرده و پول بیشتری پرداخت کنم، چگونه مابقی وجه را پس بگیرم؟

طراحی ثبت سفارش سایت به گونه‌ای است که فقط و فقط هنگام استفاده از درگاه اینترنتی جهت پرداخت؛ به صورت خودکار به اندازه مبلغ خرید شما کسر خواهد شد و شما ملزم به وارد کردن مبلغ پرداختی نیستید.

این سیستم جهت جلوگیری از هرگونه اشتباه در وارد کردن ارقام و یا جمع زدن فاکتور به این شکل طراحی شده و امکان اشتباه صفر می‌باشد.

اما اگر در روند خرید و انتقال وجه هنگام کارت به کارت مبلغی را اشتباه وارد کنید، با هماهنگی همکاران ما این مبلغ به سرعت به کارت شما واریز خواهد شد.

 

۹-  آیا بعد از ثبت سفارش و پرداخت اینترنتی می‌توانم سفارش خود را کنسل کنم و پولم را پس بگیرم؟

جهت اطلاع از قوانین و مقررات عودت دادن جنس و ... به پایین صفحه اصلی سایت (شرایط استرداد کالا) مراجعه نمایید.

 

۱۰-  هنگام فرآیند پرداخت وجه، عملیات ناموفق اعلام شد اما وجه از حسابم کم شده است. چه کنم؟

نگران نباشید! تراکنش‌­ های ناموفق معمولا ظرف ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری (بدون احتساب روزهای تعطیل) به حساب شما برگشت داده می‌شود در غیر اینصورت با حضور در بانک مشکل شما رفع می‌­ گردد.

 

۱۱-  آیا برای تسویه خریدهای انجام شده امکان تقسیط یا پرداخت چک هست؟

خیر. امکان پرداخت اقساطی و چک (تاریخِ روز یا مدت‌­دار) وجود ندارد.

 

۱۲-  هزینه و نحوه ارسال سفارش‌ها چگونه است؟

در شهر تهران ارسال سفارشات بالای صد هزار تومان توسط پیک رایگان انجام می شود و مابقی سفارشات (زیر صد هزار تومان) شامل هزینه پیک جهت ارسال می باشد و در شهرستان ‌ها نیز ارسال سفارشات شامل هزینه ارسال بوسیله پست خواهد بود.

 

۱۳- آیا با حساب کاربری خودم می‌­توانم برای دیگران و آدرسی دیگر خرید کنم؟

بله. این امکان در سایت فراهم شده و شما زمان ثبت مشخصات سفارش خود می‌توانید نام و آدرس دیگری را به عنوان تحویل گیرنده اعلام فرمایید.

 

۱۴-  مدت زمان تحویل کالا چقدر است؟

تحویل کالا در تهران به شرط ثبت سفارش در سایت پیش از ساعت ۱۲ در همان روز و در شهرستان حدود ۴۸ ساعت بعد از تایید سفارش است.

 

۱۵-  آیا وجه سفارشات را می‌توان هنگام دریافت کالا پرداخت کرد؟

در تهران بله. مشتریان تهرانی می‌توانند وجه را به صورت نقدی یا کارت کشیدن در پایانه سیار پرداخت کنند اما برای شهرستان‌ها پرداخت باید از طریق درگاه سایت، واریز به حساب یا کارت به کارت انجام گردد.

 

۱۶-  آیا فعالیت سایت شما صرفا تجاری است؟

خــیر. مسئول و مدیران سایت Optix  به شدت علاقه مندند که در کنار همراهی شما عزیزان در زمینه فروش محصولات و خدمات، کارهای آموزشی مناسبی در جهت آشنایی بیشتر مردم برای استفاده از این دوربین ‌ها انجام دهند.

 

۱۷-  آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری خود را دارم؟ مثل تغییر آدرس یا تلفن؟

بله. شما با وارد کردن آدرس ایمیل خود و رمز ورود به بخش حساب کاربری وارد شده و از قسمت ویرایش می­‌توانید اطلاعات و حتی رمز عبور خود را تغییر دهید.

 

۱۸-  چگونه به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد کنم؟

داشتن «نماد اعتماد الکترونیکی» که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه فعالیت آن با قوانین، به فروشگاه داده می شود چیزی مشابه «جواز کسب» در فروشگاههای سطح شهر است، با این تفاوت که نماد اعتماد در دوره‌های زمانی کوتاه مدت کاملا از سوی مسئولان مراقبت شده و به محض تخلفِ فروشگاه، به آن رسیدگی خواهد شد.

در فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد شما بابت امنیت خرید و پول خود شما نگرانی نخواهید داشت.

 

  ویدئوی زیر را ببینید:

www.aparat.com/v/gs0F8

 

۱۹-  چگونه از فروش‌­های ویژه و تخفیفات فصلی مطلع شوم؟

با عضویت در سایت می‌توانید گزینه اشتراک خبرنامه را فعال کرده و از طریق ایمیل از کلیه اخبار و فعالیت‌ های سایت مطلع گردید.