دوربین کابلی یا دوربین شلنگی

1401/12/18

 دوربین کابلی یا دوربین شلنگی چیست؟

دوربین لوله ای، چشم ماری، دوربین شلنگی، دوربین کابلی و گاهی اشتباهاً به نامهای بروسکوپ صنعتی یا بورسکوپ و اندوسکوپ صنعتی هم نامیده می شوند.

دوربین کابلی یا دوربین شلنگی تشکیل شده از :

  • کابل در متراژهای مختلف بین یک تا 30 متر که قابلیت انتقال صدا و تصویر را دارد.

  • دوربین ضد آب در قطرهای مختلف بین 3 تا 8 میلی متر و دارای استاندارد IP67 میباشد.( دوربین باکیفیتHD )

  • LED (ال ای دی) اطراف دوربین که در انتهای کابل کار گذاشته شده و معمولا بسته به قطر دوربین، بین 4 تا 8 عدد می باشد.

  • ماژول وای فای( Wifi )که در پکیج  بعضی از دوربینهای چشم ماری موجود می باشد، توسط این ماژول میتوان تصویر را بر روی مبایل اندروید و ios  دید.

  • گیره و قلاب و آهن ربا که در انتهای دوربین شلنگی متصل می شود به منظور کمک در برداشتن جسم خارجی از محل غیر قابل دسترس می باشد.

دوربین شلنگی، تصویر و فیلم را بر روی نوت بوک یا کامپیوتر pc توسط رابط اتصال که  usb می باشد انتقال می دهد و اگر پکیج دوربین دارای ماژول وای فای باشد، از طریق این ماژول می تواند تصویر عکس و فیلم را بر روی هر نوع موبایلی، ios یا اندروید انتقال دهد البته،در متراژهای کوتاه (زیر دو متر) تصویر را می توانید مستقیما توسط رابط OTG موبایل های اندرویدی که OTG را ساپورت می کنند انتقال دهید .

از نظر جنس، دوربین های شلنگی به دو نوع نیمه سخت و نرم تقسیم می شوند که نوع نیمه سخت ، قابلیت انعطاف به هر شکلی را دارد همانند کابل مفتولی ولی نوع نرم آن شکل پذیر نمی باشد همانند کابل معمولی.

متاسفانه گاهی افراد تصور می کنند که از این دوربین چشم ماری می توانند به جای میکرو دوربین جاسوسی استفاده کنند در حالی که کاربری این دوربین ها متفاوت هستند و همچنین دوربین چاه با دوربین شلنگی متفاوت هست.

دوربین بازرسی چاه  مختص چاه های عمیق، با قطر دوربین بزرگتر و طول کابل تا متراژهای 400 متری می باشد، که در قسمت دیگری به مشخصات دوربین چاه خواهیم پرداخت.

بروسکوپ صنعتی یا آندوسکوپ صنعتی، از نظر نوع عملکردمشابه با دوربین کابلی یا دوربین شلنگی میباشدولی کمی در ساختار و جنس متفاوت هستند .

برای خرید متواننید به قسمت  دوربین کابلی مراجعه فرمایید.