رویه‌های بازگرداندن کالا

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به اپتیکس بازگردانده شود.
برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود.

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

اگر کالای خریداری شده، ایراد فیزیکی و ظاهری یا آسیب‌دیدگی داشته باشد:
اشکال و یا ایراد ظاهری باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به اپتیکس اطلاع داده شود.
لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد:
وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش اپتیکس از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.
عکس محصولات سایت جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره‌ای از جزییات با کالای اصلی تفاوت‌هایی داشته باشد، به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد.
ملاک وجود مغایرت کلی در مشخصات کالا، با مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است.
اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
در صورتی‌که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود:

نکته 1 : انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمپ، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
نکته 2 : از آنجا که اپتیکس یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است (سفارش عمده کالا شامل حق استرداد نمی‌شود).
نکته 3 : اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، می‌توانید وارد پروفایل خود شده و سفارش را لغو نمایید.
نکته 4 : در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

با استناد به “نکته 1” در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی‌توانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.
لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته‌بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

اگر در اثر حمل و نقل، آسیب‌دیدگی ایجاد شده باشد:

در صورت دریافت کالا، چنانچه کالای تحویل‌شده اشکال و یا ایرادی دارد (مثلاً مغایرتی میان آن‌چه خریده‌اید و آن‌چه به‌شما تحویل شده‌است)، تنها 24 ساعت فرصت دارید تا جهت تماس با واحد خدمات مشتریان ما جهت کسب راهنمایی‌های لازم اقدام کنید؛ در هر صورت، لطفاً تا پیش از تماس با واحد خدمات مشتریان ما از مرجوع‌ کردن کالا جداً خودداری فرمایید. (لطفاً به‌خاطر داشته باشید که اگر اشکال و یا ایراد کالا (مثلاً وجود مغایرت) از روی بسته‌بندی کالا قابل‌تشخیص باشد، مرجوع شدن کالا تنها در صورتی مقدور است که بسته‌بندی آن هیچ‌گونه تغییری نکرده‌باشد.
با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و اپتیکس تنها در صورت تایید شرکت حمل‌کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
کالای آسیب‌دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل‌کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش اپتیکس ارسال شود.
در صورتی‌که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل‌گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به اپتیکس بازگردانده شود.
پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه به‌صورت امانت نزد اپتیکس در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت اپتیکس در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

بدیهی است در صورت ثبت درخواست مرجوعی به صورت آنلاین، فرایند مرجوعی سریعتر انجام خواهد شد.
لطفا از صفحه استرداد کالا اقدام فرمایید.

 

کالاهایی که دیده‌اید
فیلتر بر اساس شهر محصول
اپتیکس
فیلتر بر اساس شهر محصول
تماس با ما
اپتیکس