دوربین های تایم لپس (TIME LAPSE)

1401/12/18

دوربین های تایم لپس TIME LAPSE

واژه تایم لپس به انگلیسی Time Lapse معنای گذر زمان یا مرور زمان را می دهد. حتما در رسانه های تصویری و یا دنیای مجازی چند نمونه از نحوه ی تصویربرداری این دوربین ها مشاهده کرده اید. از رشد و نمو یک گیاه یا یک میوه گرفته تا مدت زمان طلوع و غروب آفتاب در یک روز معمولی، از موردهای فیلم برداری این نوع دوربین ها می باشند. از خصوصیات ویژه‌ی این دوربین‌ها تصویربرداری با دور کند و نمایش آن با دور تند است. مجموعه‌ای از صد‌ها و یا هزاران فریم یا عکس در طول ساعت‌ها و روزها و سال‌ها از اتفاقات و پروسه های طولانی مدت با سرعت نمایش بالا،این امکان را به شما می‌دهد که در کمترین زمان ممکن بیشترین بازه‌ی زمانی را به تصویر بکشید

به کمک تصویر برداری تایم لپس می توانید وقایع فعل و انفعالات شیمیایی را زیر نظر بگیرید و یا در حیاط وحش رفتار های حیوانات را زیر نظر داشته باشید و یا از تمام پروژه های ساخت و ساز خود مستند بسازید اینها تنها گوشه ایی از صد ها کاربرد تصویر برداری تایم لپس است . 

کمپانی تایوانی برینو Brinno یکی از حرفه ایی ترین کمپانی های تولید دوربین های مخصوص تایم لپس است که در این زمینه محصولات متنوعی دارد

چگونگی کارکرد تایملپس 

معمولاً فیلم‌ها شامل بیست و چهار فریم در ثانیه هستند. یعنی در هر ثانیه از یک فیلم، بیست و چهار تصویر روی پرده ظاهر می‌شود. در شرایط طبیعی، دوربین بیست و چهار تصویر را در ثانیه ضبط می‌کند. از آنجا که سرعت ضبط و پخش یکی هستند، حرکت تصویر عادی به نظر می‌رسد. اینگونه بنظر می رسد که سرعت پخش فیلم ضبط شده بسیار بالاست اما در واقع این طور نیست و با سرعت معمولی اجرا می شود. برای مثال پروسه ساخت و ساز یک ساختمان که طی چندین ماه انجام شده، در عرض چند دقیقه به تصویر کشیده می شود.

انواع دوربین های تایم لپسBrinno:

1. دوربین تایم لپس  برینو مدل TLC200 pro:

دوربین تایم لپس برینو مدل TLC200 pro برای تصویر برداری از وقایع در بازه‌های زمانی طولانی مدت و نمایش آن بصورت سریع می‌باشد. این دوربین با عمر باتری بالا و سنسور HDR  و قابلیت کار در حالت‌های روز و شب بهترین گزینه برای استفاده در مستند سازی پروژه های ساخت وساز و بررسی انواع تغییرات محیطی بوده که تحولی شگفت انگیز در تصویربرداری طولانی مدت در فضای بیرونی بوجود آورده است. دوربین تایم لپس مدل TLC200 pro دارای قابلیت ‌های فراوانی می‌ باشد که باعث ایجاد تصاویری مناسب در چالش برانگیزترین نور پس زمینه می‌ گردد. وزن کم این دوربین زمان گریز امکان نصب آن را در مکان ها و سطوح مختلف مانند لوله ها، شاخه درختان را فراهم کرده و مشکل دستیابی به زاویه مناسب برای فیلمبرداری را برطرف می کند. این دوربین تایم لپس دارای قابلیت استفاده طولانی مدت 80 روز از 4 باتری AA به صورت فاصله های زمانی 30 دقیقه می باشد که این امر باعث عدم نیاز به منبع برق و کابل کشی در محل نصب دوربین می گردد. همچنین دوربین تایم لپس دارای عملکرد سریع در ایجاد تصاویر زمان گریز موردنظر با فشار یک کلید، بدون نیاز به پس پردازش خاص می باشد. دارای لنز F2.0 غیرکروی است که تصاویر روشن تر و واضح تری را برای بیننده فراهم می آورد. از ویژگی های خاص آن می توان توانایی تصویربرداری به مرور زمان را با زرولوشین HD1280*720 نام برد. شما به همراه دوربین SD card،4  عدد باتری قلمی، پوشش لنز، پیچ گوشتی برای لنز، دفترچه راهنمای کار با دوربین را دریافت می نمایید.

2. دوربین تایم لپس برینو BCC200:

دوربین BCC200 همان دوربین TLC200 pro می باشد با تمام قابلیت ها و کاربردهای دوربین TLC200  pro  اما در اصل شما در این مورد یک پک کامل از تجهیزات شامل محفظه ضد آب، گیره نگه دارنده، کابل نگهدارنده، SD card، باتری قلمی 4 عدد، پوشش لنز، پیچ گوشتی برای لنز، دفترچه راهنمای کار ، به همراه دوربین تایم لپس  دریافت می نمایید.

3. دوربین تایم لپس برینو مدل TLC2000:

این دوربین که نسل جدید دوربین های تایم لپس می باشد دارای سنسورهای قدرتمند HDR و   FHD به طور چشمگیری تصاویری با کنتراست بالا جهت ساخت مستند درهرمکان و زمان (شب و روز) ایجاد می نماید.

 حالت‌ های روز و شب بهترین گزینه برای استفاده در مستندسازی پروژه‌های ساخت و ساز و بررسی انواع تغییرات محیطی بوده و تحولی شگفت انگیز در تصویربرداری طولانی مدت در فضای بیرونی به وجود آورده است.

این دوربین عملا در هر شرایط نوری از نور پس زمینه کم تا خیلی شدید، تصاویر مناسبی را ذخیره می نماید.

دوربین تایم لپس مدل BrinnoTLC2000 دارای قابلیت ضبط کلیپ های ویدئویی در فاصله زمانی حداقل 3 ثانیه می باشد و به طور خود کار کلیپ هایی ترکیبی با فرمت AVI فوق العاده ای را آماده می کند.

شما می توانید به صورت دستی چندین عکس را در هر بار که می خواهید گرفته و بر روی یک فریوم قرار دهید و دوربین این قابلیت را دارد که ویدئویی پویا را از این عکس ها به صورت خلاقانه ترکیب کند.

زمان فیلم برداری  با توجه به خواسته شما در پروژه برای مثال در طول هفته برای هر شبانه روز در بازه های زمانی مختلف قابل برنامه ریزی می باشد.

سیستم کنترل قدرت انعطاف پذیر جهت مستند سازی از پروژه ها این امکان را ایجاد کرده است که عمر باتری در جهت مصرف انرژی افزایش یابد و کارایی آن برای هفته ها یا ماه ها حفظ شود.

روشن شدن دوربین صرفا با دو باتری قلمی 1.5 v انجام می شود.

اقلام همراه آن کابل رابط USB باتری قلمی 1.5 V دو عدد می باشد.

دارای صفحه نمایش TFTLCD می باشد که در آن هر پیکسل با ترانزیستور مربوط به خودش سویچ می شود و این امر این امکان را به هر پیکسل می دهد که جداگانه کنترل شود.در واقع در این تکنولوژی هر پیکسل یک خازن کوچک است.

از مزیت های صفحه نمایش TFTLCD:

1)بدون تشعشع بودن

2)مصرف انرژی بسیار کم

3)وضوح و کیفیت تصویر بالا را می توان نام برد.

در ادامه شما می توانید با این دوربین به راحتی مستند سازی از فرایند های مختلف را انجام دهید. 

ویژگی های منحصر به فرد دوربین تایم لپس برینو مدل TLC2000:

 1))DC IN 5V -1A (اتصال USB-C)

2)) طول عمر باتری، حداکثر 270 روز در فاصله زمانی فیلم برداری 5 دقیقه از پروژه ،می باشد.

3)) دارای سیم رابط USB که هم زمان فیلم را بر روی سیستم , گوشی و… می توان دید.

4)) پشتیبانی از کارت حافظه microSD 128 گیگابایت. برای کارت حافظه microSD 64 یا 128 گیگابایت، قبل از استفاده از آن برای اولین بار، روی صفحه نمایش ال سی دی قرار دهید یا کارت را فرمت کنید.

5)) می توانید App  دوربین که از گوشی های اندرویید ،اپل و… پشتیبانی می کند بر روی گوشی نصب کرده و جهت ادیت فیلم های گرفته شده اقدام نمایید. 

6)) مجهز به محفظه ضد آب برای مکان‌های باز و سرپوشیده می باشد.

7)) نصب و راه اندازی این دوربین تایم لپس بسیار ساده است  نیاز به برق نداشته و فقط با 2 عدد باتری قلمی کار 

8)) قابلیت تهیه فیلم و عکس در پروژه‌های طولانی را دارا می باشد.

9)) جابجایی و نگه داری این دوربین بسیار راحت است.

10)) برای آموزش  برخی علوم وتکنیک ها نیز بسیار کاربردی است.

12)) دیگر کاربردهای این دوربین در فعالیت های هنری و سینمایی, نمایش نمونه کارها و پروژه ها, تولید انیمیشن های Stop motion وتبلیغات و بازاریابی می باشد.

4. دوربین تایم لپس برینو BCC2000:

دوربین BCC2000  همان دوربین TLC2000 می باشد با تمام قابلیت ها و کاربردهای دوربین TLC2000 اما اقلام همراه آن همچون محفظه ضد آب، گیره نگه دارنده، کابل نگهدارنده، SD card 8GB، باتری قلمی 2 عدد، پوشش لنز، پیچ گوشتی برای لنز، راهنمای کار،2 عدد کابل USBرا دارا می باشد که به ویژگی های دوربین TLC2000 دو مورد دیگر اضافه می نماید:

1)) فقط با 18 باتری قلمی کار میکند که دو عددآن داخل خود دوربین و 16 تای دیگر در داخل محفظه ضد آب آن قرار می گیرد.

2)) پایه و لوازم جانبی آن برای نصب دوربین در هر نقطه دلخواه را برای شما آسان می نماید.

3)) گیره دوربین دارای زاویه دهی تا 90 درجه شیب و 360 درجه چرخش به راحتی موقعیت جهت دوربین را  قابل تغییر می نماید.

5. دوربین تایم لپس برینو BLC200:

 یکی از بهترین دوربین های مخصوص تایم لپس کمپانی Brinno دوربین Brinno BLC200 می باشد.این محصول با قابلیت هایی نظیر حسگر HDR و لنز 35 میلی متری قابل تعویض با زاویه دید 112 درجه با F2.0  و قدرت ذخیره باتری به مدت 45 روز طرف داران زیادی دارد .

 دوربین تایم لپس مدل Brinno BLC200 مجهز به یک نمایشگر 1.44 اینچی است که به کمک آن می توان کادر تصویر را مشخص کرد و تنظیمات و زمان بندی را بر روی دوربین انجام داد . 

یک نکته مثبت در مورد دوربین تایم لپس مدل Brinno BLC200 تولید فایل با فرمت AVI است که به این ترتیب فایل های تولیدی  Brinno BLC200  برخلاف سایر دوربین ها نیاز به پردازش های بعدی برای پخش در دستگاه های گوناگون ندارد . 

کیفیت تصاویر  Brinno BLC200 به دلیل مجهز بودن به لنز با F2.0 حتی در نور کم بسیار مطلوب است .

بر روی این دوربین تایم لپس می توان از لنز های CS-mount استفاده کرد که سبب می شود تصاویر حرفه ایی تری به کمک دوربین و لنز های متنوع قابل نصب روی آن  تهیه کنید . 

به طورکلی این دوربین همان دوربین تایم لپس مدل Brinno TLC200 Pro است با این تفاوت که دارای مبدلی جهت نصب دوربین به میکروسکوپ می باشد که این امکان را به شما می دهد  با نصب بر روی لنز میکروسکوپ فیلم تایم لپس از تحقیقات میکروسکوپی خود تهیه نمایید.

6. دوربین نظارتی تایم لپس برینو مدل MAC200DN :

این دوربین تایم لپس, دوربینی است که بر اساس نیازهای امنیتی و نظارتی طراحی و ساخته شده است و می تواند با سنسور تشخیص حرکت به ثبت عکس پرداخته و به صورت اتوماتیک عکس ها را به ویدئوی تایم لپس تبدیل و روی کارتMicroSD ذخیره نماید.

دوربین تایم لپس نظارتی برینو مدل MAC200DN دارای حالت های مختلفی از ضبط تصویر می باشد که به روش زمان بندی شده یا به روش تشخیص حرکت و یا به حالت ترکیبی از هر دو روش به ثبت عکس و تبدیل به فیلم می پردازد تا تنها با فشار یک دکمه هزاران عکس را به صورت یک ویدئوی زمان بندی شده نمایش دهد.

 این دوربین نظارتی، ضدآب، با دوام و پرتابل است و دارای تجهیزات نصب از جمله پایه و کش مخصوص می باشد تا هم در محیط های داخلی و هم در فضای باز قابل استفاده باشد. همچنین  دارای تکنولوژی صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد که با طول عمر باتری در حدود 14 ماه به یک دوربین منحصربه فرد تبدیل گشته است.

 از ویژگی های دوربین زمان گریز یا تایم لپس MAC200DN :

1)) دارای سنسور قابل حرکت به وسیله چشمی مادون قرمزمی باشد.

2)) قابلیت تصویر برداری هیبریدی ( Time lapse & Motion Detection) است.

3)) نصب آسان و بدون نیاز به برق, ابزار و لوازم جانبی همراه با قابلیت قفل درب,قابلیت تصویر برداری به روش تایم لپس برای ثبت ومستند سازی پروژه ها و موارد امنیتی می باشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.