مهم ترین مزایای دوربین های مداربسته امنیتی تحت شبکه (IP camera)

1401/12/18

واقعیت این است که دوربین های مداربسته یا CCTV تقریبا به انتهای پیشرفت خود رسیدند و بیشتر شرکت های تولید کننده دوربین های امنیتی و نظارتی اقدام به تولید دوربین های HD و ریکوردرهای اختصاصی ویدئو تحت شبکه (NVR) نموده اند. پنج دلیل اساسی برتری دوربین های تحت شبکه به دوربین های آنالوگ به شرح زیر است.

1. کیفیت تصویر:

کیفیت تصویر یکی از مهمترین ویژگی های هر دوربین است. در یک سیستم نظارت تحت شبکه کاملا دیجیتال، تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه قبل از ارسال بلافاصله تبدیل به یک رشته دیجیتال شده و در نتیجه در طول مسیر انتقال در داخل شبکه بدون کاهش کیفیت تصویر منتقل می گردد.

2. رزولشن بالای تصویر:

دوربین های مداربسته و امنیتی تحت شبکه معمولا تصاویر ویدئویی واضح تری را در مقایسه با سیستم های آنالوگ ارائه می دهند. علاوه بر این تصاویر دیجیتال قابلیت ذخیره و بهبود آسان تری را نیز دارا می باشند که این موضوع به رزولشن بهتر و با جزئیات بیشتر تصاویر ایجاد شده کمک می نماید.

3. راحتی راه اندازی دوربین:

دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای سطح بالایی از قابلیت یکپارچگی با سایر تجهیزات و برنامه ها را دارا می باشند که این امر کمک زیادی به توسعه مستمر آن مینماید. در صورتی که دوربین های مداربسته آنالوگ به ندرت دارای رابطی باز برای ارتباط راحت با سایر دستگاه ها و برنامه ها می باشند.

4. دسترسی از راه دور:

یکی از مهمترین ویژگی های دوربین های مداربسته تحت شبکه قابلیت دسترسی به تصاویر ویدئویی دوربین از هر نقطه از دنیاست. در این دوربین های امنیتی کاربر امکان دسترسی به تصاویر را از طریق شبکه محلی خود و یا از طریق اینترنت را دارا می باشد.

5. انرژی برق از طریق اترنت :(POE)

استفاده از POE با افزایش قابلیت اطمینان و ارائه صرفه جویی قابل توجه، دوربین های مداربسته تحت شبکه را قادر به دریافت انرژی برق از طریق کابل اترنت که برای انتقال دیتای تصویر و صوت استفاده می گردد، می سازد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.