دوربین های مداربسته امنیتی روز و شب

1401/12/18

دوربین های مداربسته امنیتی روز و شب

به طور معمول دوربین های رنگی موجود در طول روز تصاویر رنگی تهیه می نمایند ولی در زمانی که نور روز محو می گردد. دوربین ها سطح نور کمتری را دریافت می نمایند. روش های مختلفی برای بهبود کیفیت تصاویر در شرایط با نور کم وجود دارد.

 

دوربین ها با فیلتر IR

در این دوربین های امنیتی کاربر نهایی قادر به دیدن محیط در تاریکی کامل در فاصله انتشار مادون قرمز تولید شده توسط LED ها می باشد. در دوربین های روز و شب LEDهای مادون قرمز در اطراف لنز قرار داده می شوند. این LEDها می توانند نور خود را از فاصله 20 متری تا حتی 70متر و بالاتر منتشر نمایند. در طی روز این فیلتر برای فیلتر کردن طول موج ها و بهبود کیفیت تصویر با فقط نمایش نور مرئی و حذف طیف ماوراء قرمز از طیف نوری عمل می کند. در حالت نور شب فیلتر IR توسط یک موتور کوچک کنار رفته و اجازه می دهد تا حساسیت نوری دوربین به زیر 0.001 لوکس برسد. در این حالت دوربین شروع به ضبط تصاویر سیاه و سفید می نماید.

دوربین های روز و شب دیجیتال

دوربین های روز و شب دیجیتال یا دوربین های روز و شب الکترونیک نیز وجود دارند که بجای استفاده از فیلتر مادون قرمز به صورت الکترونیکی رنگهای تصویر را در طول روز تنظیم می نمایند. در هنگامیکه محیط تاریک می گردد دوربین بصورت بصورت دیجیتالی به حالت سیاه و سفید سویچ می نماید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.