نحوه ساخت ویدئو تایم لپس

1401/12/18

با تماشای ویدئوهای تایم لپس یا زمان گریز کم تر کسی هست که تحت تاثیر قرار نگیرد. سوالی که در این جا مطرح می شود این است که آیا ساخت ویدئو تایم لپس کار سختی است؟ در ادامه به تفکیک گام به گام ایجاد یک ویدیو تایم لپس می پردازیم.

 

مرحله 1: موقعیت های دیده بانی مناسب پیدا کنید

اولین مرتبه هنگام ایجاد یک ویدیوی حماسی تایم لپس ، جستجوی یک مکان مناسب است، همیشه مجبور نیستید از چشم اندازهای طبیعی برای ویدئوی خود استفاده کنید. شما می توانید در مورد هر موضوعی، تایم لپس ایجاد کنید. نقشه های شهر، اتومبیل هایی که در بزرگراه ها عبور می کنند و عبور طوفان و …  ایده های پرطرفداری هستند.

مرحله 2: ابزارهایتان را تنظیم کنید

  

به طور طبیعی، به یک دوربین و یک لنز نیاز دارید، پیشنهاد ما به شما دوربین های تایم لپس و نظارتی می باشد. دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه (mirrorless camera) عالی است. در صورت استفاده از دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه با لنز خوب می توانید بهترین نتایج را بدست آورید. اگر در طول روز عکسبرداری می کنید به مولفه دیگری به نام فیلتر تراکم خنثی نیز نیاز دارید.

فیلتر تراکم خنثی برخی از نور را مسدود می‌کند تا به شما اجازه ‌دهد در حین عکاسی از سرعت شاتر طولانی‌تر استفاده کنید و این باعث ایجاد یک ویدیو با حرکت هموارتر می شود.

از آنجایی که ما در حال ایجاد یک پنینگ تایم لپس هستیم، یک دستگاه کنترل حرکت نیز مورد نیاز است. این دستگاه ها به راحتی با اپلیکیشن های گوشی هوشمند قابل کنترل می باشند. با این دستگاه می توانید تمام مرتب سازی ها را به منظور ایجاد تایم لپسی چشمگیر انجام دهید.

 

مرحله 3: تنظیمات مناسب را برای دوربینتان قرار دهید

اولین تنظیم در دوربین که شما باید نگرانش باشید، در مورد سرعت شاتر است.به یاد داشته باشید، با سرعت شاتر بیشتر،فیلم نهایی حرکت خوب و نرمی خواهد داشت. البته، سرعت شاتر ایده آل به موضوع ویدئو شما بستگی دارد، بنابراین به کمی آزمایش نیاز دارید. هنگامی که سرعت شاتر مناسب را متوجه شدید، می‌توانید دیافراگم و ISO  را بر طبق آن تنظیم کنید تا یک تصویر کاملا نوردهی شده بدست آورید. سپس فوکوس را به صورت دستی تنظیم کرده و با استفاده از نمای زنده در دوربین خود، زاویه فوکوس را تنظیم کنید تا صحنه کاملا تیز باشد. سپس روی صفحه LCD بزرگنمایی کنید تا focus را چک کنید. زمانی که این کار انجام شد، چند عکس آزمایشی بگیرید تا از نوردهی و فوکوس مطمئن شوید.


مرحله 4: تنظیمات مناسب را برای تایم لپس قرار دهید.

گام بعدی استفاده از برنامه دستگاه کنترل حرکت برای شماره گیری در تنظیمات ویدیو، زمان بندی است. شما فاصله ای را تعیین می کنید که همان زمان بین هر عکس و مدت زمان گرفتن هر عکس به صورت مجزا می باشد. زمانی که این فاصله را تنظیم می‌کنید، باید به خاطر داشته باشید که سرعت شاتری که انتخاب کرده‌اید،بلندتر باشد  بنابراین، اگر سرعت شاتر دو ثانیه باشد،فاصله چهار یا پنج ثانیه را ایجاد کنید.

شما باید با آزمایش کردن ببینید آیا با فاصله و مدت زمانی که تنظیم کرده اید نتایجی را که می خواهید به دست می آوریدفقط به یاد داشته باشید که اشیاء با تحرک کمتر نیاز به سرعت شاتر طولانی تر و فواصل طولانی دارند و اشیاء متحرک تر نیاز به سرعت شاتر کوتاه تر و فواصل کوتاه تر دارند.  همچنین به شما اجازه می دهد تا درجه چرخش و سرعت چرخش آن را تغییر دهید. حالا کافی است شما روی دکمه ضبط کلیک کنید.

 

مرحله 5: تصاویر  را پردازش و ویدئو را ایجاد کنید.

بسته به زمان ضبط زمان تایم لپس شما، ممکن است صدها تصویر برای پردازش به ویدیو وجود داشته باشد.  Lightroomبهترین انتخاب برای این کار است زیرا شما می توانید یک تصویر را برای ویرایش انتخاب کنید و سپس آن ویرایش ها را به تمام عکس های دیگر در دسته در یک اقدام اعمال کنید. برای انجام این کار، تصویر ویرایش شده را انتخاب کنید و سپس با فشار CMD / CTRL-A تمام تصاویر موجود در مجموعه را انتخاب کنید. سپس “تنظیمات همگام سازی” را فعال کنید.

تمام تصاویر را انتخاب و سپس Export را انتخاب کنید، مطمئن شوید که کیفیت تصویر را در بالاترین امکان تنظیم JPEG حفظ کنید.حال با استفاده از یک برنامه مانند Adobe Premiere Pro ،میتوانید ویدیو تایم لپستان را ایجاد کنید. بنابراین، فقط در پنج مرحله شما از نداستن چگونگی تولید یک ویدئوی تایم لپس به به دانشی برای ایجاد تایم لپس خودتان رسیدید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.