فیلمبرداری تایم لپس چیست ؟

1401/12/18

فیلمبرداری تایم لپس (Time lapse) در ابتدا به صورت یک قابلیت فرعی به بعضی از دوربین‌ها مانند گوپرو که مصارف ورزشی داشت اضافه شد که خیلی کارآمد نبود. با ظهور گوشی‌های هوشمند، این امکان در بعضی از مدل‌های این محصولات نیز قرار داده شد که نسبت به قبل کمی بهتر بود. در این بین شرکت تایوانی Brinno با ساخت و تولید دوربین‌های تایم لپس تخصصی برای مصارف مختلف، پرچم دار فناوری تایم لپسدر جهان شد و هر سال با رو نمایی از مدل‌های جدید دوربین‌های خود، این جایگاه را حفظ کرده است. خوب است بدانید که نمایندگی دوربین تایم لپس brinno در ایران فروشگاه اپتیکس است که تمامی خدمات مربوط به این محصولات را ارائه می‌دهد. تا بحث به حاشیه نرفته به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

فیلمبرداری تایم لپس چیست؟

شاید مجذوب طبیعت و تغییرات آهسته که در طول یک دوره زمانی رخ می‌دهند باشید مثل باز شدن یک گل، غروب خورشید یا طلوع ماه. ممکن است یک پروژه ساختمانی یا یک شبکه شهری پر از فعالیت و تولید باشد. 

در هر صورت عکس برداری از تغییراتی است، که ما به صورت نرمال به آنها توجه نمی کنیم و این چیزی است که تایم لپس را می سازد. بنابراین، بگذارید سوالی بپرسیم.

عکاسی تایم لپس یک تکنیک فیلم برداری است که بوسیله آن تناوب هایی که در ضبط فریم های فیلم می باشد خیلی کمتر از آن چیزی است که در نمایش متوالی استفاده می شد.

وقتی این دنباله را با سرعت معمولی تکرار می‌کنید، به نظر می‌رسد که زمان سریع‌تر می گذرد و همه چیز تندتر حرکت می‌کند.

ساده‌تر بگوییم: ما زمان را دستکاری می‌کنیم.

اشیا و رویدادهایی که به صورت طبیعی دقیقه ها، ساعت ها، روزها یا حتی ماه ها طول می کشند می تواند به طور کامل در چند ثانیه با سرعت بالا بوسیله فاکتورهایی از ده ها تا میلیون ها نمایش داده شود.

می توانید برای اینکه بیشتر متوجه شوید نمونه فیلم تایم لپس را با کلیک بر روی لینک، مشاهده کنید. که این بهترین روش تعریف آن و فراتر از تعریف کلامی تایم لپس می باشد و انگیزه شما را برای ادامه یادگیری افزایش می دهد.

عکاسی تایم لپس از کجا شروع شده است؟

از عکاس قرن نوزدهم، Eadward Muybridge  به عنوان آغازگر این تکنیک نامبرده شده است.  کتی کورتیس اشاره می کند که او برای سه چیز مشهور است،یکی از آنها هجی کردن عجیب و غریب نام اوست.

افسانه ها می گویند او توسط فرماندار برای بردن یک شرط 25000 دلاری استخدام شده بود زمانی که Occident از میان مسیری که به صورت ویژه مهیا شده بود عبور کرد،

اسب به طور متوالی به سیم هایی که به 24 دوربین با فاصله 21 اینچ از هم قرار داشتند متصل شد. فرماندار اشتباه کرد و باخت ولی عکس تار اما غیر قابل انکار او ثابت کرد که Occident،اسب لالند استانفورد با بلند کردن هر چهار پایش از زمین چهار نعل تاخت.

یکی از اولین استفاده های عکاسی تایم لپس در یک فیلم مشهور از  آرنولد فنک در سری کارهایش به نام  Bergfilmsبوده است، از جمله این فیلم در سال 1926،The Holy Mountain  می باشد.

جالب است بدانید مهم‌ترین فرد برای ترویج این هنر، به هیچ وجه یک عکاس نبود، حداقل نه در ابتدا. بلکه بانکداری بود به نام جان اوت که عصرها به خانه برمی گشت و با تجهیزات تایم لپس و رشد گیاهان تجربه بدست می آورد.

زندگی کاری دکتر جان در فیلم “Exploring the Spectrum” مستند شده است. اوت کشف کرد که حرکت گیاهان را می تواند با تغییر در مقدار آبی که به گیاهانداده می شود

دست کاری کرد و همچنین با تغییر در درجه حرارت رنگ چراغ در استودیو، با برخی از رنگ ها می توان باعث گل  و یا میوه دادن گیاهان شد.

پرچمدار تایم لپس ایران

ما راه درازی را از زمانی که سم های آن اسب مسابقه، Occident از زمین جدا شده اند پیموده ایم. امروزه عکاسی تایم لپس ساده تر شده اما آسان ترنشده است.برای داشتن یک تایم لپس خوب به صبر، فداکاری و وسایل خاصی که فراتر از یک دوربین است نیاز داریم که پیشنهاد ما برای شما استفاده از دوربین تایم لپس brinno می باشد.   

 دوربین,دوربین تایم لپس, دوربین زمان گریز, دوربین گاه گذشت, تایم لپس, زمان گریز, گاه گذشت,عکاسی تایم لپس,تصویربرداری زمان گریز,عکس برداری به مرور زمان,دوربین بدون نیاز به دی وی آر, دوربین رم خور, دوربین با حافظه داخلی,دوربین نامحسوس,دوربین کنترل,تایم لپس 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.