راهنمای قراردادن پدهای دستگاه تنس

1401/12/18

 امروزه از روش های درمانی دستگاه تنس برای از بین بردن دردهای نواحی مختلف همچون کمر، دست ها و پاها و… استفاده می شود. استفاده از دستگاه فیزیوتراپی تنس خانگی بخشی از برنامه های درمانی است که توسط فیزیوتراپیست ها تجویز می گردد. . فیزیوتراپ ها عموماً اطلاعات جامعی از سیستم های اسکلتی عضلانی بدن دارند و مناطق اثرگذار برای قرار دادن پدها به منظور رهایی از درد را می شناسند.

شما هم می توانید با خرید یک دستگاه تنس خانگی به رفع درد های عضلانی در منزل بپردازید اما پیش از استفاده از این دستگاه بهتر است مشاوره های لازم جهت محل مناسب قرار دادن پدها را دریافت کنید. بنابراین در این مقاله سعی بر آن شده است که  نحوه و مکان مناسب قرار دادن پدهای فیزیوتراپی را به شما آموزش دهیم.

توجه :

به منظور کاهش دردهای عضلانی با استفاده از دستگاه تنس موارد زیر را در نظر بگیرید:

در ابتدا باید مکان دقیق درد خود را بدانید 

– همواره دستگاه تنسی انتخاب کنید که کانال های خروجی آن قابل اتصال به دو الکترود باشد. بهتر است در زمان استفاده از دو پد (برای یک کانال) و یا 4 پد (برای دو کانال) استفاده کنید.

 برای تغییر جریان الکتریکی و اثربخشی بیشتر، فاصله و جهت پدهای الکتریکی را تغییر دهید. پدهای فیزیوتراپی می تواند در سه جهت افقی، عمودی و زاویه دار قرار گیرد.

– حداقل فاصله بین پدهای تنس باید 3 سانتیمتر باشد. فاصله بین دو پد نباید زیاد باشد زیرا با افزایش فاصله اثربخشی آن کاهش می یابد.

توجه داشته باشید که پدها را به طور مستقیم بر روی مفاصلی مانند زانو، آرنج یا مچ پا قرار ندهید زیرا حرکت آن می تواند اتصال پدهای فیزیوتراپی را سست کند. 

 جهت های مناسب قرار دادن پدهای دستگاه تنس :

عصب سیاتیک دردناک شده باشد، درد در ناحیه گسترده ای از بدن شما پخش شده است (به عنوان مثال درد از ناحیه کمر تا بالای زانو) یکی از پدها را به صورت عمودی در ناحیه بالای درد قرار داده و پد دیگر را به صورت عمودی در پایین منطقه درد قرار دهید

 هنگام درد در ناحیه لگن یا ران هر دو پد را از منطقه ای که احساس درد دارید  در هر طرف به صورت موازی بچسبانید مطابق شکل زیر 

 اگر ناحیه درد بازو باشد پدهای را به صورت موازی در دو طرف ناحیه درد قرار دهید.

 در صورتیکه ناحیه درد در بخشی از یک مفصل وجود داشته باشد( مثلا درد آرنج) هر پد را به صورت افقی و موازی جهت عضله در ناحیه بالا و پایین درد قرار دهید.


هنگامیکه درد در ناحیه گسترده ای از بدن شما پخش شده باشد (مثلا ناحیه شانه در زیر گردن) پد ها را در سمت راست و چپ ستون فقرات خود در جهت عمودی قرار دهید. در صورتیکه گستردگی درد تا نواحی شانه ای هم  ادامه داشته باشد پدها را می توان به صورت زاویه دار قرار داد تا مناطق مزبور را پوشش دهد

در صورتیکه عضله دلتوئید شما منقبض و دردناک شده است پدهای فیزیوتراپی را به صورت عمودی در دو طرف ناحیه درد قرار دهید.

– اگر در ناحیه زانوی خود احساس درد دارید بهتر است دو پد را بالای زانو به صورت عمودی قرار دهید همچنین می توانید به صورت افقی در بالا و پایین زانو قرار دهید.

 در صورتیکه از دستگاه فیزیوتراپی تنس می خواهید برای بهبود گرفتگی عضلات ساق پای خود استفاده کنید یکی از پدها را به صورت عمودی در بالای ناحیه درد و یکی از پدها را به صورت افقی یا عمودی در پایین آن قرار دهید. توجه داشته باشد که پدهای الکتریکی نباید به صوت همزمان بر روی دو پا قرار داده شود و بهتر است به صوررت مجزا بر روی هر پا قرار داده شود.

 اگر مچ پای شما دچار آسیب شده است و شما استفاده از دستگاه فیزیوتراپی را به عنوان یک روش درمانی در نظر گرفته اید پدها را مانند تصویر زیر در دو طرف ناحیه درد قرار دهید.

در پایان از شما دوستان عزیز تقاضا داریم قبل از استفاده از دستگاه تنس با متخصص فیزیوتراپی مشورت نمایید.

منابع:

Omronhealthcare

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.