انواع کابل شبکه لگراند

1401/12/18

کابل های شبکه یکی از موارد مهم در بحث شبکه های کامپیوتری به ویژه در زمینه دوربین های تحت شبکه می باشد و انتخاب درست و مناسب این کابل ها می تواند به کارکرد خوب شبکه و تصاویر انتقالی از دوربین ها کمک بسزایی نماید. مواردی در مورد آشنایی با کابل های شبکه و نحوه استفاده از آنها تحت مطلبی با عنوان ” کابل کشی دوربین های تحت شبکه  قبلا بیان گردید. کابل های شبکه یکی از موارد مهم در بحث شبکه های کامپیوتری  به ویژه در زمینه دوربین های تحت شبکه می باشد و انتخاب درست و مناسب این کابل ها می تواند به کارکرد خوب شبکه و تصاویر انتقالی از دوربین ها کمک بسزایی نماید. مواردی در مورد آشنایی با کابل های شبکه و نحوه استفاده از آنها تحت مطلبی با عنوان ” کابل کشی دوربین های تحت شبکه ” قبلا بیان گردید. تولید کنندگان متعددی در زمینه کابل های شبکه وجود دارند که به تولید انواع کابل ها می پردازند در این میان کابل های شبکه لگراند یکی از معروف ترین برندهای تولید کننده  کابل های شبکه و تجهیزات مرتبط از جمله پچ کوردها و پچ پنل ها می باشد. در زیر به بیان مشخصات چند نمونه از کابل های شبکه  این شرکت که دارای مشخصات و کاربردهای متفاوتی هستند می پردازیم.

کابل شبکه Cat6 UTP (032755)

این کابل برای شبکه های پرسرعت استفاده شده و از نوع U/UTP 100Ω است. این کابل دارای 4 جفت سیم دو به دو به هم تابیده است که دارای شکل و مشخصات زیر هستند. این کابل دارای روکش PVC است. قطر هر کدام از سیم های این کابل همراه با عایق اطراف آن 1.02 ± 0.06 و قطر کلی کابل 6.1 ± 0.3 می باشد. وزن این کابل ها به ازای هر کیلومتر آن 33 تا 40 کیلوگرم است.

این کابل بصورت رولهای 305 متری ارائه می گردند. این کابل دارای سرعت انتقال در حدود 1000Mbps است و مناسب برای فضاهایی با کمترین امکان تداخلات محیطی از قبیل میدان های مغناطیسی و الکتریکی و با قیمت می باشد.

کابل شبکه Cat6 UTP (032754)

شکل ظاهری و نوع این کابل مشابه کابل 032755 می باشد با این تفاوت که روکش این کابل از نوع LSZH است که نوعی ماده نسوز می باشد. با وجود برابری قطر سیم و کابل 032754 با 032755، وزن این کابل به ازای هر کیلومتر آن 35 تا 41 کیلوگرم است. با توجه به روکش نسوز این کابل در برابر درجه حرارت بالاتر مقاومتر می باشد همچنین این کابل در صورت آتش سوزی برعکس کابل های PVC که از خود گاز سمی هالوژن تولید می کنند دود کمتری از خود تولید میکند که حاوی گاز هالوژن نمی باشد. این کابل نیز بصورت رولهای 305 متری ارائه می گردند. این کابل نیز مانند 032755 دارای سرعت انتقال در حدود 1000Mbps است و مناسب برای فضاهایی با کمترین امکان تداخلات محیطی از قبیل میدان

های مغناطیسی و الکتریکی و با قیمت می باشد. ولی در ضمن این کابل ها را می توان برای محیط هایی که امکان آتش سوزی در آن وجود دارد استفاده کرد.

کابل شبکه Cat6 S/FTP (032777)

این کابل برای شبکه های پرسرعت استفاده شده و از نوع S/FTP 100Ω است. این کابل دارای 4 جفت سیم دو به دو به هم تابیده است که دارای مشخصات زیر هستند. همانطور که در شکل قابل مشاهده است این کابل دارای یک نوارمحافظ آلومنیوم و یا پلی استر در اطراف جفت سیم ها بوده و در اطراف همه سیم ها هم رشته های به هم تابیده مسی قرار دارد. از این محافظ ها برای کم کردن اثرات نویزها و تداخلات بیرونی از جمله میدان های الکتریکی و مغناطیسی موجود در اطراف کابل استفاده می شود. این کابل نیز دارای روکش LSZH است. قطر هر کدام از سیم های این کابل همراه با عایق اطراف آن 1.38 ± 0.07 و قطر کلی کابل 7.7 ± 0.3می باشد. وزن این کابل ها به ازای هر کیلومتر آن 55 تا 61 کیلوگرم است. این کابل بصورت رول های 500 متری ارائه می گردند. این کابل دارای سرعت انتقال در حدود 1000Mbps است و مناسب برای فضاهایی با امکان تداخلات محیطی از قبیل میدان های مغناطیسی و الکتریکی و با قیمت می باشد.

کابل شبکه Cat5e UTP (032751)

این کابل برای شبکه های پرسرعت استفاده شده و از نوع U/UTP 100Ω است. این کابل دارای 4 جفت سیم دو به دو به هم تابیده است که دارای شکل و مشخصات زیر هستند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.