راهنمای خرید دوربین مدار بسته

1401/12/18

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

با توجه به وجود برندها ومدل های مختلف دوربین مداربسته در بازار و همینطور با توجه به نیازها و توقعات ما در مورد دوربین های مداربسته، برای خرید این دوربین ها باید نکاتی را حتما مد نظر داشته باشیم  تا به نتیجه دلخواه برسیم.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته برای همه

اگر تا بحال بروشور های دوریبین های مداربسته را مشاهده کرده باشید متوجه انواع مختلفی از مدلها و ویژگیها و عکسهای آنها  با قیمتهای گوناگون شده اید و احتمالا بروشور را بسته  و خرید آن را به یک روز دیگر موکول کرده اید. دیدن انواع مختلف مدلهای دوربین مدار بسته و ضبط کننده های ویدئویی در بازار احتمالا بسیار مضطرب کننده است و تصمیم گیری برای خرید دوربین مناسب جهت منزل یا محل کار را با مشکل مواجه خواهد کرد. ما در اینجا خصوصیات اصلی دوربینهای مدار بسته را بررسی میکنیم تا قبل از سرمایه گذاری روی این محصول بتوانید با ذهنی باز در این مورد تصمیم بگیرید.

ارزان یعنی گران

برای خرید یک دوربین مدار بسته ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید. عاقلانه تر این است که محصول باکیفیتی را انتخاب کنید که کوچکتر باشد و جایی برای اضافه کردن در آینده هم در نظر بگیرید. این کار بسیار بهتر از این است که کالای بی کیفیتی بخرید که پشیمانی به بار بیاورد.یک شرکت فروشنده معتبر میتواند گستره ای از دوربینها با مدلها و ویژگیهای متفاوتی از تولید کنندگان قابل اعتمادرا به شما ارائه کند. مثل برندهای

 Hikivision,axis,Sunell,Secequip,Visionline,Dahua,و Honeywell

گارانتی محصول را چک کنید

بعضی از فروشگاههای کوچک دوربینهای بدون برندی را پیشنهاد میدهند که نهایتا دارای یک گارنتی 6 ماهه میباشند که البته اگر در طول این دوره گارنتی دوربین با مشکلی مواجه شود شما برای همان گارنتی هم باید مدتها در جنگ و جدال باشید. یک فروشگاه بزرگ و معتبر که درزمینه وسایل و لوازم ایمنی فعالیت میکند دوربینی به شما پیشنهاد میکند که دارای گارنتی حداکثر 3 ساله باشد به اضافه اینکه خدماتی چون نصب در محل و خدمات حرفه ای دیگری هم ارائه می نماید.

توانایی های پایه و خصوصیات اصلی دوربین ها را بدانید

وقتی یک دوربین مداربسته را انتخاب می کنید بسیار مهم است که سایز لنز , زاویه گیرندگی تصویر و حافظه ذخیره سازی تصاویر آن را بدانید. قانون دو دو تا چهار تا در مورد اندازه لنز این است که به ازای هر میلیمتر سایز لنز, یک دوربین

 (Focal Length ) تصویر یک جسم را تا چه فاصله ای دریافت میکند. میزان درجه یک لنز زاویه –باز  زمینه گیرندگی و بینایی لنز را مشخص میکند و هر چه زاویه لنز بازتر باشد (Focal Length ) لنزکمتر میشود مثلا یک زتویه باز 60 درجه ای لنز 4 میلیمتری یک هدف نسانی را از فاصله 4 متری تشخیص میدهد  ولی آنقدر توانایی ندارد که مثلا محوطه همسایه سمت راست یا همسایه سمت چپی را نشان دهد. هر چه سایز لنز افزایش پیدا کند  میزان گیرندگی و بینایی محوطه چپ و راست آن کاهش میابد درحالیکه گستره ای که در آن یک هدف انسانی را تشخیص دهد افزایش میابد. دوربینها با  ظرفیت حافظه های گوناگونی وجود دارند که از 1 ترا بایت شروع میشوند. این ظرفیت حافظه با اضافه کردن یک هارد درایو قابل افزایش است. یا میتوان آنها را به شبکه هایی متصل کرد که به ظرفیتهای نامحدودی متصل هستند.

نوع دوربین را مشخص کنید

در بازار سه نوع دوربین مداربسته وجود داردد. از دوربینهای ارزان آنالوگ  گرفته تا دوربینهای  HD  پیشرفته  و دوربینهای  IP (Internet Protocol  ) که در بالاترین سطح بازار قرار میگیرند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی قیمت دوربینها روز به روز کمتر شده است. این امر باعث شده که راه و پای دوربینهای IP  و دوربینهای   HDبه خانه ها و منازل مسکونی و حتی فروشگاههای کوچک شخصی هم باز شود.

مقایسه دوربینهای آنالوگ, IP و HD

تصمیم گیری در این مورد که یک دوربین آنالوگ بخرید یا یک دوربین IP  یا HD خریداری نمایید به این موضوع برمیگردد که چه کیفیت تصویری مد نظر داشته باشید و میزان نیاز شما به ایمنی در کوتاه مدت یا طولانی مدت چقدر می باشد. دوربینهای آنالوگ تصاویری با کیفیت هایی که رزولوشن کمی دارند ارائه میدهند که برای گرفتن تصویر از یک شخص یا نظارت کردن یک محوطه مناسب است.  یک دوربین مداربسته HD تصاویر شفاف و ظریفی با رزولوشن بالا ارائه میبدهد که برای شناسایی و خواندن اعداد و شماره ها و اشخاص و همینطور ثبت و ضبط مدارک قانونی و حقوقی مناسب است. رزولوشن بالاتر این امکان را به دست میدهد که با زوم کردن روی اشخاص و موضوع های مورد نظر تصاویری با کیفیتهایی بالا در دست داشته باشیم. که موجب شناسایی فرد یا افراد  یا حتی پلاک اتوموبیل ها بشود. از امتیازات این ویژگی زوم کردن این است که میتوان اطلاعات به دست آمده و عکسها را با پلیس یا مراکز امنیتی در میان گذاشت. دوربینهای مدار بسته را میتوان به شبکه خانه یا فروشگاه شما متصل کرد و تصاویر دریافت شده را به مراکز نظارتی و امنیتی مخابره کرد که این کار از طریق یک اتصال broadband مثل شبکه های بیسیم و GSM و ADSL انجام پذیر است.

تصمیم بگیرید از دوربین مداربسته میخواهید چه چیزهایی ببیند 

آیا میخواهید دوربینتان یک اتوموبیل را در حیاط جلویی تشخیص دهد یا یک فرد را که در پشت در ایستاده و زنگ میزند؟ ما اغلب توانایی بینایی خودمان را با آنچه که از دوربین انتظار داریم مقایسه میکنیم. هرچند تاکنون دوربینی ساخته نشده که ویژگیهای دید انسان و عمق دید انسانی را در خود داشته باشد ولی پیشرفتهایی که تاکنون انجام گرفته تاحدودی این مشکل را برطرف نموده است. مثل دوربینهای 360 درجه و تطابق کردن با شرایط نوری متفاوت.

بهترین مکان را برای دوربین در نظر بگیریم

تصمیم در این مورد که اولین دوربین را در کجای منزل یا محل کار خود قرار دهیم تا حد زیادی به شرایط محیطی و توپوگرافی محل و میزان امنیت مورد نیاز برای محل مورد نظر وابسته است. معمولا اولین دوربین را در جلوی درب ورودی نصب میکنند تا  اطلاعات و تصاویری را ازاشخاص یا اتوموبیل های ورودی به ما بدهند. و در کنار این دوربین اصلی گاهی چند دوربین فرعی نیز برای نقاط کور در نظر گرفته میشود. مثلا تاریکترین جای اتاق یا پشت دیواری که به موازات کوچه کشیده شده است.

کل هزینه های مربوط به نصب را در نظر بگیرید

انتخاب یک دوربین مداربسته مناسب یک بخشی از جستجو و خرید آن است. تحقیقاتی که انجام میدهید باید شامل موارد زیر باشد: هزینه ضبط کننده ویدئویی و لوازم جانبی مثل کابلها  اتصالات  منبع تغذیه مستقل و حتی هزینه اکیپ نصب و نگهداری. خیلی مهم است که قبل از هرگونه اقدام برای خرید همه هزینه های ممکن را در نظر بگیریم که بعد از خرید و نصب دچار شوک نشویم.

از حرفه ای های که در زمینه لوازم و وسایل امنیتی فعالیت میکنند اطلاعات بگیریم

قبل از انتخاب یک دوربین مداربسته برای خانه یا محل کار  از افراد حرفه ای در این زمینه پرس وجو کنیم. اآنها میتوانند مکان مورد نظر نصب شما را بررسی و آنالیز نمایندو همچنین میتوانند نمونه هایی از تصاویر ضبط شده توسط دوربینهای مختلف را به شما نشان دهند. که همین موضوع به شما کمک میکند که با کیفیت و قیمت یک مدل بیشتر آشنا شوید با توجه به اینکه دوربینهای مداربسته گستره نسبتا زیادی را به خود اختصاص داده اند و  با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی گرفتن اطلاعات در مورد دوربینهای مداربسته کار نسبتا وقت گیری است. برای همین اطلاعاتی که افراد خبره در این زمینه بدست میدهند بسیار دارای اهمیت میباشد بدین منظور متخصصین ما  با داشتن تجربه ای چندین ساله در این زمینه اماده پاسخگویی به پرسشهای شما عزیزان هستند شما میتوانید سوالات خود را در همین سایت optix.ir  با ما در میان بگذارید.

https://www.bluesecurity.co.za/a-beginners-guide-to-choosing-cctv/

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.