کنفرانس کم CC3000e لاجیتک

1401/12/18

با توجه به روند رو به رشد برگزاری کنفرانس های اینترنتی و جلسات از راه دور و از بین رفتن شیوه های سنتی تعاملات بین شرکتها، استفاده از وسایلی مانند وب کم ها و کنفرانس کم ها سیر صعودی دارد. امروز می خواهیم یکی از این کنفرانس کم ها که توسط شرکت لاجیتک که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم جانبی کامپیوتر می باشد، تولید و به بازار عرضه می شود را به شما معرفی کنیم.

این محصول که از خانواده  کنفرانس کم می باشد، cc3000e نام دارد. این دوربین، محصولی نسبتا گران قیمت با قابلیت های کاربردی و پیشرفته می باشد. از مزایای این دوربین کاربری بسیار ساده آن می باشد و در کسب و کارهای بزرگ کارایی دارد.

مشخصات ظاهری:

سیستم های ویدیویی کنفرانس در اشکال و طرحهای گوناگون در بازار موجود می باشند. طراحان، با توجه به کارایی و همچنین تعداد قطعات و اجزاء این دستگاهها، شکل و شمایل گوناگونی برای آنها درنظر می گیرند. کنفرانس کم cc3000e از چند بخش مجزا تشکیل شده است. این بخشها عبارتند از: بخش دوربین، بخش اسپیکر و میکروفن، یک هاب برای اتصال این بخشها به منبع تغذیه، پی سی و برقراری ارتباط آنها با همدیگر و یک ریموت کنترل.

اطلاعات فنی:

مشخصات فیزیکی:

ابعاد:

دوربین:130 × 130 × 150 میلی‌متر

اسپیکر: 68 × 240 × 240 میلی‌متر

هاب: 34 × 74 × 95 میلی‌متر

کنترل: 9.8 × 120 × 210 میلی‌متر

وزن:

دوربین: 590 گرم

اسپیکر: 810 گرم

هاب: 50 گرم

کنترل: 255 گرم

مشخصات فنی:

رابط: پورتUSB 2.0 

قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD 1080p  با سرعت 30 فریم بر ثانیه

نوع لنز: کارل زایس  (Carl Zeiss) 

دارای قابلیت بی‌سیم

دارای ریموت کنترل

دارای میکروفون داخلی

دارای قابلیت زوم 10 برابر

مقدار چرخش افقی260:  رجه

مقدار چرخش عمودی:  130 درجه

 منبع تغذیه: آداپتور DC

پشتیبانی از ویندوز و مک

مجهز به NFC برای جفت شدن با تلفن هوشمند

نحوه عملکرد و قابلیت ها:

کار با این دستگاه بسیار سهل و راحت است. پس از اتصال اولیه این دستگاه به PC ، بدون نصب هیچ گونه درایوی قابل بهره برداری می باشد. از مزایای کاربردی این دستگاه این است که با استفاده از ماژول NFC و جفت کردن آن با تلفن هوشمند و یا از طریق بلوتوث قابل استفاده است. این کنفرانس کم در دو سیستم عامل مک و ویندوز قابل استفاده می باشد و از چندین نرم افزار تماس ویدیویی مانند اسکایپ پشتیبانی می کند. همچنین این دستگاه به قابلیت پیشرفته دنبال کردن چهره افراد مجهز شده است.

کاربر با استفاده از ریموت کنترل دستگاه که دارای یک برد سه متری می باشد و یا دکمه های لمسی تعبیه شده بر روی دستگاه این امکان را دارد که دوربین را بچرخاند یا زوم کند، کنترل صدا را در دست داشته باشد، بلوتوث را فعال کند، کنفرانس را به حالت موقتی Mute ببرد، دوربین را به نقطه پیش فرض بازگرداند و همچنین قابلیت Far end control را فعال کند یعنی اینکه به کاربر سمت مقابل این امکان را بدهد که از راه دور کنترل را به دست گیرد. تنها نقطه ضعف این دوربین عدم امکان استفاده از آن برای مکالمه ویدیویی با تلفن هوشمند می باشد.

جمع بندی:

درپایان باید متذکر شد که علیرغم سیستم های ویدیویی مختلف و بسیار پیشرفته و البته بسیار گران موجود در بازار، این دوربین با کیفیت ساخت بالا و تصویر عالی، صدای مناسب و خوب، قابلیت نصب آسان و استفاده کاربری راحت و بدون دردسر به صورت پلاگ اند پلی یک انتخاب مناسب برای برگزاری کنفرانس های اینترنتی و جلسات از راه دور می باشد.